I waited until today to make my comments in order to have access to more learning object and to choose based on some criteria.
Of all the published resources, I chose two that somehow could interact with my work more directly:
- E-Learning Daily News, by Marco Freitas, Maria de Lurdes Martins and Teresa Fernandes;
- Online teaching, by Sandra Brás and Monica Velosa.
Marco, Maria de Lurdes and Teresa built a document, visually and graphi, quite appealing . No wonder, then, that when I make this comment, the work has already been viewed by 121 visitors. That hapened, certainly, because they used the ISSUU, as a tool to optimize the form of newspaper work. The ability to browse the leaves as a newspaper, in fact, allows us to immerse in the content in a interesting way. About the contents, I highlight that one who is described on page three, since it coincides with the technique I chose to develop the wiki I created: the Forum. I think one way to enrich my work would be, for example, introduce in the wiki the list of benefits that my colleagues enumerated in the Benefits topic. Learning objects like this that Marco, Maria de Lurdes and Teresa built can be very useful when we want to synthesize subjects.
In relation to the resource created by Monica and Sandra, - creating a Facebook group in order to discuss, disseminate information and share materials on teaching online - would be an excellent tool to promote the discussion that I propose, in section Discussion, on my wiki: Can we consider that the forums would be replaced by these recent social technologies? Although this discussion could be developed in the wiki, certainly using Facebook the visibility would be another. It seems to me that the use of social networks, particularly Facebook, are an excellent way to quickly convey information. I have some doubts about the possibility of using Facebook as a tool for gathering information for evaluation.
Meantime, Teresa Rafael also has presented her resource. I will therefore make a brief comment. I think the paper prepared by Teresa fits into the same type of work submitted by colleagues Marco Freitas, Maria de Lurdes Martins and Teresa Fernandes, moreover, the tool used for publication was the same (ISSUU). She built a document that summarizes the various teaching techniques used by the mediation of the computer, as well as the strategies used in online education. I found very interesting that the work begins with the comparison between traditional teaching and learning online. It is, therefore, a query feature, since there are exposed certain content and the choice of ISSUU seems quite appropriate, since it facilitates the reading using the fullscreen, and to peruse the work. Advantage also important , as with the learning object E-Learning Daily News, is be allowed to download.
PORTUGUESE VERSION / VERSÃO PORTUGUESA
Esperei até hoje para fazer os meus comentários a dois dos trabalhos de colegas a fim de poder ter acesso ao maior número de trabalhos e conseguir escolher baseando-me em algum critério.
De todos os recursos publicados, escolhi dois que, de certa forma poderiam interagir com o meu trabalho de forma mais directa:
- E-Learning Daily News, por Marco Freitas, Maria de Lurdes Martins e Teresa Fernandes;
- Online teaching, por Sandra Brás e Mónica Velosa.
O Marco, a Maria de Lurdes e a Teresa construíram um documento bastante apelativo em termos visuais e gráficos. Não admira, pois, que, no momento em que faço este comentário, o trabalho tenha já sido visto por 121 visitantes. Facto que, sem dúvida, terá dado ao trabalho um maior impacto visual foi a utilização do ISSU, como ferramenta, optimizando a forma de jornal do trabalho. A possibilidade de folhear as folhas como se de um jornal, de facto, se tratasse, permite-nos imergir de uma forma como interessante com os conteúdos. Quanto a estes, destaco aquele que é descrito na página três, uma vez que coincide com a técnica que eu escolhi para desenvolver no wiki que criei: o Fórum. Penso que uma forma de enriquecer o meu recurso seria, por exemplo, introduzir no wiki a lista de vantagens que os meus colegas enumeraram no tópico Benefits. Recursos como este que o Marco a Maria de Lurdes e Teresa construíram podem ser muito úteis, quando se pretendem sintetizar matérias.
Em relação ao recurso criado pela Mónica e Sandra, - criação de um grupo no Facebook com o objectivo de divulgar informações discutir e partilhar materiais sobre técnicas de ensino online - seria uma excelente ferramenta para promover a discussão que proponho no wiki, na secção Discussion: Can we consider that the forums would be replaced by these recent social technologies? Ainda que essa discussão se pudesse desenvolver no próprio wiki, certamente que usando o Facebook a visibilidade seria outra. Parece-me que o uso das redes sociais, nomeadamente o Facebook, são uma excelente forma de, rapidamente, veicular informação. Tenho algumas dúvidas sobre a possibilidade de usar o Facebook como instrumento de recolha de informações para avaliação.
Entretanto, a Teresa Rafael apresentou também o seu recurso. Vou por isso fazer um breve comentário. Penso que o trabalho elaborado pela Teresa se encaixa na mesma tipologia de trabalho apresentado pelos colegas Marco Freitas, Maria de Lurdes Martins e Teresa Fernandes, aliás, a ferramenta usada para publicação foi a mesma (ISSUU). Construiu um documento onde apresenta de forma sintética as várias técnicas pedagógicas usadas por mediação do computador, bem como as estratégias usadas no ensino online. Achei muito interessante o facto do trabalho iniciar com a comparação entre o ensino tradicional e o ensino online. Trata-se, portanto, de um recurso de consulta, já que são expostos determinados conteúdos e a escolha do ISSUU parece-me bastante adequada, uma vez que facilita a leitura, utilizando o fullscreen, e permite folhear o trabalho. Vantagem também importante, tal como acontece com o recurso E-Learning Daily News é ser permitido o download.
1 comentário:
Nice post and this post helped me alot in my college assignement. Thank you seeking your information.
Enviar um comentário