domingo, 15 de novembro de 2009

Activity 4 - Role Play

Taking  part in a simple role play which intends to give more insight in the facets of freedom presented in the readings.

_______

Inês Gouveia is a young mother of 25 years. At fifteen she became pregnant and   during three years she failed to attend school. At age 18, began working in a small company and in the evenings, completed the high school. Her daughter is now ten years old and Inês thought it was the right time to start her studies, because she wants to improve her standard of living and give the child better conditions, for example, moving to her own home , as far she has lived until now with her parents, because economic reasons. Let us hear the testimony of Inês:

When I started looking for a university that would meet my needs, I encountered some problems. I could not leave my daughter alone with my parents and, especially, I should not stop working. I live in a town where there is no university. The nearest is about 20 kilometers and has not evening classes.

A friend told me about the distance learning using new communication technologies (audio conferencing, video conferencing and computer mediated communication - CMC). I looked for information and I enjoyed the freedom of time and space, the two characteristics that, in a model of classroom teaching, were a big problem for me.
In fact, the CMC can be completely independent of time (available, ideally 24 / day, 365 days / year) providing instant access to information and a system of asynchronous communication between partners. Essential for me, too, in order to be with my daughter, is the fact that I can choose where I study - freedom of space.
I enrolled in a management course and I am very happy, since I'm able to combine studies with work and the assistance to my daughter.


PORTUGUESE VERSION / VERSÃO PORTUGUESA

Fazendo parte de um simples role play que pretende dar mais informação sobre os aspectos de liberdade apresentado nas leituras.
________

Inês Gouveia é um jovem mãe de 25 anos. Aos quinze anos engravidou e durante três deixou de frequentar a Escola. Com 18 anos, começou a trabalhar numa pequena empresa como administrativa e, à noite, concluiu o secundário.
A filha tem agora dez anos e a Inês achou que era a altura certa para recomeçar os seus estudos, uma vez que pretende melhorar o seu nível de vida e proporcionar à filha outras condições, por exemplo, mudar para uma casa sua, já que até agora tem vivido na casa dos pais, por questões económicas.
Ouçamos o testemunho da Inês:

Quando comecei à procura de uma Universidade que pudesse responder às minhas necessidades, deparei-me com alguns problemas. Não podia deixar a minha filha sozinha com os meus pais e, principalmente, não podia deixar de trabalhar. Vivo numa vila onde não há Universidade. A mais próxima fica a cerca de 20 quilómetros e não tem ensino nocturno.
Uma amiga falou-me no Ensino a Distância  com recurso às novas tecnologias de comunicação (audioconferência, videoconferência e comunicação mediada por computador - CMC). Fui-me informar e gostei muito da liberdade de Tempo e Espaço, as duas características que, num modelo de ensino presencial, mais me condicionavam.
De facto, a CMC pode ser completamente independente do tempo (disponível, idealmente, 24 /dia e 365 dias/ ano) fornecendo acesso instantâneo à informação e um sistema de comunicação assíncrona entre os parceiros. Essencial para mim, também, a fim de poder estar junto da minha filha, é o facto de haver total liberdade espacial, uma vez que, frequentando um curso neste modelo, são os alunos que escolhem o local a partir do qual querem estudar.
Inscrevi-me num Curso de Gestão e estou muito satisfeita, uma vez que me está a ser possível conjugar os estudos com o trabalho e o acompanhamento da minha filha.

Sem comentários: